🔥📣ZAPRASZAMY NA KOLEJNĄ EDYCJĘ KONGRESU W 2024 r.!!!! 🔥📣  

Organizator:

Prelegenci INEXT

Adam Perz

Hydrolog, ekspert środowiskowy
Sweco Polska

Adam Perz

Hydrolog, ekspert środowiskowy
Sweco Polska

Członek zespołów eksperckich opracowujących dokumenty strategiczne i planistyczne związane z gospodarką wodną, zarządzaniem ryzykiem powodziowym oraz łagodzeniem zmiany klimatu i adaptacją do jej skutków, współautor raportów oddziaływania na środowisko, kierownik projektów związanych z audytami społeczno-środowiskowymi (Environmental and Social Due Diligence). Od niemal 9 lat związany z firmą Sweco Polska, gdzie pracuje w Zespole Środowiskowym, równolegle realizuje studia doktoranckie w Zakładzie Hydrologii i Gospodarki Wodnej UAM. Autor i współautor kilkunastu publikacji naukowych, w tym w międzynarodowych czasopismach. Laureat prestiżowych nagród i stypendiów przyznawanych przez Polskie Towarzystwo Geograficzne, Rektora UAM, Fundację UAM, Poznański Park Naukowo-Technologiczny oraz Kulczyk Foundation.

Adam Śmiałek

współwłaściciel firmy
SCAS Sp. z o.o.

Adam Śmiałek

współwłaściciel firmy
SCAS Sp. z o.o.

Absolwent Politechniki Wrocławskiej i Wyższej Szkoły Bankowej. Praktyk, automatyk z krwi i kości. Doświadczenie zdobywał na instalacjach przemysłowych jako automatyk, koordynował inwestycje od dwóch stron wykonawcy i zamawiającego. Doświadczenie handlowe zdobywał pracując u producenta komponentów automatyki. Od 10 lat prowadzi wraz ze wspólnikami firmę ISCAS, która operuje na rynku przemysłowym w Polsce i za granicą. Od dwóch lat jest też współtwórcą firmy Rebels Software – zajmującą się szeroko pojętym Internetem Rzeczy. Prywatnie fan LEGO – budowanie to ostatnia inżynierska rzecz jaka mu została - na co dzień w firmie zajmuje się finansami i sprzedażą.

Aleksander Faleńczyk

Dyrektor sprzedaży, Systemy dla Produkcji
PSI Polska Sp. z o.o.

Aleksander Faleńczyk

Dyrektor sprzedaży, Systemy dla Produkcji
PSI Polska Sp. z o.o.

Posiada 20-letnie doświadczenie w sprzedaży rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw produkcyjnych. Brał udział w projektach dla największych firm działających w Polsce zarówno dla produkcji jednostkowej, jak i seryjnej. Wspiera klientów w optymalizacji procesów produkcyjnych poprzez rozwiązania klasy APS, MES i SCADA.

Aleksander Okraska

Consultant
MPM Productivity Management

Aleksander Okraska

Consultant
MPM Productivity Management

Przez prawie 20 lat zajmował się łańcuchem dostaw jako Kierownik Logistyki, Supply Chain Manager a nawet Szef Produkcji. Doświadczył wyzwań związanych ze współpracą z dostawcami z całego świata, mierząc się z krytycznym znaczeniem długich Lead Time’ów dla poziomu zapasu i poziomu obsługi Klienta. W tym przypadku największym wyzwaniem było przekonanie sprzedaży do podzielenia się informacjami na temat popytu. Wie, że nawet najbardziej wyrafinowany system, jest tak dobry, jak dane na których pracuje (“Show me the data” ). Dlatego zajmował się re-inżynierią procesów logistycznych, jako 6σ Lean Green Belt, Project Manager prowadził dziesiątki projektów optymalizacyjnych, wdrażając nowe rozwiązania, procesy i produkty. Zarządzając wieloma zespołami, od kilku do kilkuset osób, wielokrotnie przekonał się, jak wielką rolę pełni motywacja i wspieranie rozwoju kompetencji, od pracownika produkcji/magazynu po kierownika działu. Nauczył się, że zróżnicowany łańcuch jest tak efektywny, jak doświadczone i zmotywowane są jego ogniwa. Aktualnie, swoim doświadczeniem i wiedzą dzieli się z innymi podczas szkoleń i wdrożeń prowadzonych przez MPM Productivity Management w obszarach: SCM; production management; wewnętrzne przepływy materiałowe; SPC – statistical process control; Lean Manufacturing.

Andrzej Michalski-Stępkowsk

Prezes
Polskie Stowarzyszenie Aluminium

Andrzej Michalski-Stępkowsk

Prezes
Polskie Stowarzyszenie Aluminium

Z szeroko rozumianą branżą stali i metali związany jest od około 20 lat. Niegdyś pracował jako dziennikarz w gazecie „Rzeczpospolita”, gdzie relacjonował zmiany, jakie zachodziły w polskim hutnictwie. Od 2011 roku jest wydawcą magazynu „Nowa Stal” - kwartalnika poświęconego branżom stali nierdzewnych oraz aluminium, a od 2016 roku jest również prezesem Stowarzyszenia Stal Nierdzewna. 

Arkadiusz Szpakowski

dyrektor oddziału
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Metali Nieżelaznych Oddział w Legnicy

Arkadiusz Szpakowski

dyrektor oddziału
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Metali Nieżelaznych Oddział w Legnicy

Doktorant Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. Dyrektor Oddziału w Legnicy w Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytut Metali Nieżelaznych, aktywnie działa na rzecz wdrażania i realizacji polityki Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Członek Zarządu Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu, posiadającego status Krajowego Klastra Kluczowego. Członek grup i organizacji działających w zakresie GOZ i zrównoważonego rozwoju w tym: Grupy Roboczej KIS-7, Grupy Roboczej Komisji Europejskiej ds. aktualizacji dokumentu referencyjnego BAT dla branży Obróbki Powierzchniowej Metali i Tworzyw (STM BREF), Komitetu Zrównoważonej Gospodarki Surowcami Mineralnymi Polskiej Akademii Nauk oraz Komitetu Ochrony Środowiska Krajowej Izby Gospodarczej. Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, współautor rozwiązań patentowych z zakresu odzysku metali nieżelaznych, głównie wolframu, ołowiu i cyny. Współautor prac badawczo – wdrożeniowych z zakresu odzysku metali bazowych i trudnotopliwych oraz wytwarzania materiałów ściernych. Laureat nagród w konkursach wynalazczości, innowacji i nowych technik.

Ariel Oleksiak

kierownik Działu Energooszczędnych Technologii ICT
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe

Ariel Oleksiak

kierownik Działu Energooszczędnych Technologii ICT
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe

Dr hab. inż. Ariel Oleksiak jest kierownikiem Działu Energooszczędnych Technologii ICT w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym, w którym realizuje prace łączące zaawansowane rozwiązania informatyczne (wykorzystujące metody symulacji komputerowych i sztucznej inteligencji) z zagadnieniami związanymi z energią. Koordynator i uczestnik wielu projektów badawczo-rozwojowych, w tym finansowanych przez Komisję Europejską, m.in RENergetic i Hidalgo2.

Dominik Bocheński

Key Account Manager
DataCenter PPNT

Dominik Bocheński

Key Account Manager
DataCenter PPNT

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i studiów podyplomowych na tej samej uczelni. 20 lat doświadczenia we współpracy z klientami biznesowymi w obszarze produktów i usług ICT. Pracował dla dużych korporacji jak i dla małych i średnich firm, dzięki czemu rozumie potrzeby i rozwiązuje problemy przedsiębiorców z wielu branż. Zawsze skupiony na cyfryzacji jako narzędziu zmian w firmach pomagając klientom w transformacji ich procesów biznesowych i wprowadzeniu nowych technologii. W swojej pracy ceni sobie podejście koncentrowane na rozwiązywaniu problemów klientów, a nie tylko na sprzedaży produktów.

dr inż. Elżbieta Hałas

Członkini Zarządu
GS1 Polska

dr inż. Elżbieta Hałas

Członkini Zarządu
GS1 Polska

Absolwentka Politechniki Wrocławskiej na wydziale Podstawowych Problemów Techniki. Doktorat z zarządzania zapasami obroniła na Politechnice Poznańskiej. Członkini Zarządu powołana przez Radę GS1 Polska, odpowiedzialną za rozwój wykorzystania Systemu GS1 w Polsce. Od 30 lat działa na rzecz rozwoju i wdrażania standardów GS1. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie menedżerskie na wielu szczeblach organizacyjnych. W latach 2002-2008 była Członkinią Rady Zarządzającej GS1, a obecnie aktywnie działa w Komitecie ds. Standardów utworzonym przy Radzie. W latach 2011-2012 pełniła funkcję Przewodniczącej Rady GS1 in Europe. Od 2012 roku zasiada w Komitecie Sterującym GS1 in Europe.

Ewelina Szarek-Stasiewicz

dyrektor sprzedaży
Hydro Extrusion Poland

Ewelina Szarek-Stasiewicz

dyrektor sprzedaży
Hydro Extrusion Poland

Pracuje w Hydro 5 lat ale w branży od 17. W swojej roli skupia się na tworzeniu strategii sprzedażowych, które uwzględniają aspekty zrównoważonego rozwoju. Podejście Eweliny Szarek-Stasiewicz opiera się na równoważeniu efektywności biznesowej z troską o środowisko naturalne, społeczność i etykę. Stawia na uczciwość i etyczną sprzedaż, aby budować trwałe i zaufane relacje z naszymi klientami.

Grzegorz Marciniak

Dyrektor Departamentu Informacji Pomiarowej
ENEA S.A.

Grzegorz Marciniak

Dyrektor Departamentu Informacji Pomiarowej
ENEA S.A.

Absolwent Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej oraz licznych studiów podyplomowych z zakresu ekonomii i zarządzania, w tym MBA. Zawodowo związany z energetyką od ponad 20 lat. Karierę zawodową rozpoczął jako asystent projektant w Elbud Gdańsk Holding, następnie w 1999r. związał się z Zakładem Energetycznym w Bydgoszczy. W strukturach Enei Operator pracował również jako kierownik Biura Obsługi Klienta w Mogilnie, dyrektor Rejonu Sprzedaży Usług Dystrybucyjnych w RD Inowrocław, kierownik Wydziału Gospodarki Pomiarami, kierownik Biura Systemów Pomiarów Energii.

Jacek Pukal

Prezes Zarządu
PROSTER Sp. z o.o.

Jacek Pukal

Prezes Zarządu
PROSTER Sp. z o.o.

Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Związany zawodowo z firmą PROSTER od 2010 roku, na początku jako inżynier, a następnie jako manager. Przykład udanej sukcesji w polskiej firmie rodzinnej zajmującej się rozwiązaniami dla przemysłu od ponad 37 lat. Ekspert w zakresie automatyzacji i robotyzacji w przemyśle. Główny pomysłodawca i budowniczy Centrum Innowacji firmy PROSTER oraz propagator idei przemysłu 4.0 oraz transformacji cyfrowej. Odpowiedzialny za dynamiczny rozwój firmy PROSTER w obszarach automatyzacji, robotyzacji i IoT, twórca obszaru Badawczo-Rozwojowego, manager wielu projektów w tym zakresie. Członek Business Centre Club, Fundacji Firm Rodzinnych oraz Forum Automatyki i Robotyki Polskiej.

Jacek Zieliński

Prezes Zarządu
Nicrometal S.A.

Jacek Zieliński

Prezes Zarządu
Nicrometal S.A.

Entuzjasta nowych technologii, lotnictwa i digitalizacji rozwiązań biznesowych. Od ponad 20 lat prowadzi z sukcesem spółkę Nicrometal SA – lidera w branży recyklingu. Absolwent Wydziału Mechanicznego Akademii Techniczno-Rolniczej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy. Pracę z ludźmi – indywidualną i zespołową – wspomaga poprzez rozwój osobisty, prowadzony w profesjonalnym procesie kształcenia – absolwent Akademii Psychologii Przywództwa na Politechnice Warszawskiej - autorskiego programu Jacka Santorskiegoi zespołu Values, opartego na modelu „wszechstronnego przywództwa” (Versatile Leadership) oraz Studium Autorytety. Prywatnie mąż i ojciec trójki dorosłych dzieci. Miłośnik winiarstwa i właściciel własnej winnicy – zdobył w tym obszarze dyplom Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu na kierunku „Technologia Winiarstwa”. Do najnowszej pasji – pszczelarstwa – podchodzi z dystansem i szacunkiem, niezbędnym pasjonatom tego zajęcia.

Jakub Wawrzyniak

CTO
Technology Innovation Data Knowledge

Jakub Wawrzyniak

CTO
Technology Innovation Data Knowledge

Architekt rozwiązań, koordynuje i odpowiada za jakość projektów realizowanych w obszarze AI, BI, Big Data i zaawansowanej analityki. Specjalizuje się w projektowaniu wydajnych rozwiązań analitycznych w oparciu o chmurę publiczną. Jego doświadczenie i wiedza w zakresie optymalizacji doceniana jest przez największe polskie organizacje. Doktorant, naukowo związany z Zakładem Teorii Algorytmów i Systemów Programowania Instytutu Informatyki Politechniki Poznańskiej. W sektorze IT pracuje od ponad dziesięciu lat. Projektant i twórca rozwiązań dla administracji publicznej, programista. Posiada doświadczenie w realizacji międzynarodowych projektów B+R, w tym z ramienia uczelni, dla podmiotów zewnętrznych. Jego zainteresowania naukowe obejmują takie zagadnienia jak projektowanie algorytmów, analiza złożoności obliczeniowej, uczenie maszynowe, optymalizacja kombinatoryczna, czy szeregowanie zadań. Członek Komitetów Organizacyjnych konferencji Game Industry Conference oraz Applied Data Science. Członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier.

Jarosław Widórek

Presales & Project Management
Comarch Technologies

Jarosław Widórek

Presales & Project Management
Comarch Technologies

Certyfikowany menadżer projektów informatycznych (IPMA.de) oraz certyfikowany analityk biznesowy (ibo.de) z dwudziestokilkuletnim doświadczeniem w przygotowywaniu i prowadzeniu projektów informatycznych, wdrażanych w różnych branżach przemysłu. Jednocześnie absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, językoznawca i poliglota, wykorzystujący znajomość języków (niemieckiego, angielskiego i rosyjskiego), połączoną z szeroką wiedzą z zakresu technologii informatycznych i elektronicznych oraz zarządzania projektami. Przez ponad 18 lat odpowiedzialny za wdrażanie, doskonalenie i obsługę systemów komputerowych klas ERP i CIM w międzynarodowych koncernach i zakładach produkcyjnych w Europie i Azji. Od 2016 roku związany z grupą kapitałową Comarch S.A. Jego zadaniem jest analiza, doradztwo i fachowe konsultacje techniczne w tematyce wykorzystania Internetu Rzeczy, a przede wszystkim technologicznych rozwiązaniach platformowych i ERP, umożliwiających swobodne zarządzanie wielozakresowymi systemami kontroli i sterowania, wykorzystywanymi w najróżniejszych gałęziach produkcji przemysłowej – z wyraźnym ukierunkowaniem na wdrożenia Przemysłu 4.0 / ERP 4.0 – szeroko rozumianej cyfryzacji i automatyzacji przemysłu, w oparciu o rozmaite modele współpracy biznesowej. Od zawsze zainteresowany rozwojem technologii elektronicznych i informatycznych, pogłębiający tę tematykę w Comarch zarówno od strony bezpieczeństwa, wygody obsługi, jak też przyszłości rozwiązań.

Jędrzej Kowalczyk

Prezes zarządu
Fanuc Polska

Jędrzej Kowalczyk

Prezes zarządu
Fanuc Polska

Prezes Zarządu firmy FANUC Polska Sp. z o. o. z wieloletnim doświadczeniem w zakresie inżynierii oraz sprzedaży i marketingu. Absolwent kierunku automatyka i robotyka na Politechnice Gdańskiej. Z polskim oddziałem FANUC związany od 2009 roku. Od 2015 r. odpowiedzialny za rozwój scentralizowanej struktury FANUC Polska. Za główny cel swoich działań uważa dostarczanie polskim firmom niezawodnych technologii produkcyjnych wraz z opieką rodzimych inżynierów. Autor partnerskiego programu wsparcia polskich przedsiębiorstw, obejmującego m.in. audyty linii produkcyjnych nakierowane na wybór obszarów, w których automatyzacja przynosi najwięcej korzyści oraz zapewnia szybki zwrot z inwestycji.

Kamil Wójcik

wiceprezes
Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej

Kamil Wójcik

wiceprezes
Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej

Absolwent Politechniki Warszawskiej na kierunkach "Elektroenergetyka" oraz "Zarządzanie zasobami IT". Ukończył także roczne studium "Wdrażanie przedsięwzięć innowacyjnych" zorganizowane przez Uniwersytet Łódzki. Ukończył także studia podyplomowe w zakresie Pedagogiki. Posiada certyfikat zarządzania projektami zgodnie z metodyką Prince2. Z działalnością w obszarze IT związany jest od 2000 roku. W roku 2001 odpowiadał za obszar techniczny pierwszego w Polsce procesu publikacji premier kinowych w portalach internetowych, a opracowane mechanizmy były z powodzeniem wykorzystywane do roku 2004. W roku 2004 opracował systemy dostępu do usługi Internet za pośrednictwem sieci telewizyjnych, czego następstwem było wdrożenie w latach 2004-2006 usługi dostępu do Internetu w telewizjach kablowych zlokalizowanych w Krakowie, Tarczynie, Suchedniowie, Drzewicy oraz Pionkach. W roku 2006 podjął działania na rzecz FSNT-NOT, angażując swoją wiedzę i doświadczenie z obszaru IT i zarządzania projektami. W ramach przedsięwzięcia "Inkubator Platform Technologicznych" zainicjował projekt opracowania i realizacji wspólnej platformy komunikacyjnej dla FSNT-NOT. Efekty działań podjętych na rzecz poprawy jakości usług wewnętrznych Federacji w obszarze IT zostały dostrzeżone przez zarządzających FSNT-NOT i w roku 2009 został Pełnomocnikiem Zarządu ds. Informatycznych. Równolegle, w roku 2008 był współtwórcą jednego z pierwszych elektronicznych systemów badania opinii publicznej, sfinansowanego ze środków publicznych, w ramach wdrożonego w latach 2008-2012 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W ramach przedsięwzięcia, w latach 2008-2015 zarządzał celową spółką 3Stylers, powołaną do realizacji projektu, który został z powodzeniem rozliczony w 2012 roku. Od 2012 pełni funkcję Prezesa NOT Informatyka Sp. z o. o. i odpowiada za rozwój technologii i narzędzi informatycznych, tworzonych przez Spółkę na rzecz FSNT-NOT i jej członków. W latach 2012-2016 współtwórca przedsięwzięć biznesowych w obszarze rynku finansowego, gdzie pełnił rolę eksperta i menadżera przedsięwzięcia eko-Polska w Banku Ochrony Środowiska S.A. Jest pomysłodawcą i członkiem założycielem Stowarzyszenia Wspierania Techniki Polskiej, które zostało założone 3 września 2015 r. Wybrany jednomyślnie w głosowaniu podczas posiedzenia założycielskiego, pełni rolę Prezesa SWTP. Od grudnia 2016 roku jest Wiceprezesem Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej, a w obszarze jego odpowiedzialności rozwój technologii oraz promocja działań stowarzyszeń. W 2021 r. został ponownie wybrany na funkcję Wiceprezesa FSNT-NOT w kadencji 2021-2022.

Katarzyna Błachowicz

wiceprezes zarządu
Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu, Krajowy Klaster Kluczowy

Katarzyna Błachowicz

wiceprezes zarządu
Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu, Krajowy Klaster Kluczowy

Wiceprezes Zarządu Centrum Kooperacji Recyklingu – not for profit system Sp. z o. o., spółki koordynującej działania Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu - Krajowego Klastra Kluczowego (od 2018 r.). Członek Zarządu Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu - Krajowego Klastra Kluczowego (od 2019 r.). Inicjuje, organizuje i wspiera w ramach Klastra m.in. działania na rzecz rozwoju innowacji, konkurencyjności, a przede wszystkim wzajemnej współpracy biznesowej pomiędzy firmami i instytucjami naukowymi związanymi z gospodarką odpadami i recyklingiem. Koordynuje działania Akademii Recyklingu, która zapewnia kompleksowe kształcenie pracowników, kadry zarządzającej i innych zainteresowanych osób firm i instytucji związanych z branżą zagospodarowania odpadów, recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym, a także edukację społeczeństwa w tym zakresie. Aktywnie działa w Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Odzysku Materiałowego Surowców, gdzie pełni funkcję zastępcy przewodniczącego. Jest ekspertem już w kolejnej, trzeciej edycji programu Climate Leadership organizowanym przez UNEP/GRID-Warsaw Centre. Jest autorem licznych publikacji w zakresie recyklingu, odpadów, zrównoważonego rozwoju, a przede wszystkim gospodarki o obiegu zamkniętym. Jako ekspert bierze udział w konsultacjach i opiniowaniu aktów prawnych, strategii, planów związanych z szeroko rozumianą gospodarką odpadami.

Katarzyna Prętnicka

Menedżerka i Ekspertka ds. ESG
Poznański Park Naukowo-Technologiczny

Katarzyna Prętnicka

Menedżerka i Ekspertka ds. ESG
Poznański Park Naukowo-Technologiczny

Z wykształcenia prawniczka, menedżerka i ekspertka ds. ESG, z zamiłowania propagatorka idei zrównoważonego rozwoju wśród przedsiębiorców i naukowców. W Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym sprawuje funkcję Menedżera ESG, doradzając firmom w zakresie wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju i raportowania niefinansowego. Prowadzi szkolenia i warsztaty dot. najnowszych regulacji prawnych, trendów biznesowych oraz wyzwań i szans dla biznesu związanych ze zrównoważonym rozwojem.

Łukasz Grala

CEO
Technology Innovation Data Knowledge

Łukasz Grala

CEO
Technology Innovation Data Knowledge

Naukowo związany z Politechniką Poznańską w zakresie eksploracji danych. Od 2010 roku Microsoft Most Valuable Professional (MVP) w kategorii Platforma danych. Jeden z 50 MVP w kategorii AI na świecie od 2018 roku. Na co dzień mentoruje zespołem TIDK, który realizuje innowacyjne projekty takie jak koncepcje i strategie organizacji data-driven, nowoczesne platformy analityczne, systemy rekomendacyjne, prognostyczne, optymalizacje czy automatyzacje dla największych polskich organizacji. Pasjonuje się eksploracją tematów futurologicznych – śledzi i bada najnowsze osiągnięcia naukowe oraz technologiczne w temacie AI, ML i zaawansowanej analityki. Jego misją jest ewangelizacja świata biznesu w obszarze lepszego wykorzystania potencjału danych. Łukasz od 2021 roku tworzy podcast „Opór jest daremny. Nadchodzi AI!” i gości regularnie w audycji Patrycjusza Wyżgi „Patronautyka" w Radio357. Chętnie inwestuje i łączy pasjonatów w nowe inicjatywy, które wypracowują rozwiązania umożliwiające czerpanie korzyści z osiągnięć sztucznej inteligencji. Jednym z nich jest start-up AI4.BIO, którego misją jest podniesienie jakości zdrowia i życia, dzięki sile AI.

Łukasz Szczepkowski

Regional Account Manager
KUKA

Łukasz Szczepkowski

Regional Account Manager
KUKA

Pracuje w KUKA od 11 lat, zaczynał od serwisu, obecnie pracuje na stanowisku Regional Account Manager. Prowadzi oddział firmy KUKA w Bydgoszczy i działa aktywnie w sektorze General Industry oraz Automotive. Współpracuje z największymi klientami, integratorami KUKA w Polsce oraz skutecznie rozwija współpracę z mniejszymi firmami. Myśl przewodnia #RazemRobotyzujemyPolske nie jest mu obca.

dr Maciej Kawecki

Digital EU Ambassador
Komisja Europejska

dr Maciej Kawecki

Digital EU Ambassador
Komisja Europejska

Popularyzator technologiczny, dziennikarz naukowy powołany przez Komisję Europejską na funkcję Digital EU Ambassador. Prezes Instytutu Lema. Prorektor ds. innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie. Autor cyklu technologicznego w programie Dzień Dobry TVN. Stawia na człowieka, który rozumie, że technologia to tylko i aż narzędzie w jego rękach, którym powinien pozytywnie zmieniać świat. Promuje to co polskie i innowacyjne.

dr inż. Marcin Bieńkowski

Redaktor prowadzący
SUR – Służby Utrzymania Ruchu

dr inż. Marcin Bieńkowski

Redaktor prowadzący
SUR – Służby Utrzymania Ruchu

Absolwent wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej. Na tej uczelni obronił również swoją pracę doktorską. Z mediami związany jest od 1997 roku, gdzie rozpoczął pracę w magazynie komputerowym CHIP. W swojej wieloletniej karierze współtworzył takie tytuły jak PC Format, Next, IT Professional, IT w Administracji, Automatyka, Autonaprawa, Powder and Bulk oraz szeregiem portali, zarówno z branży IT, jak i branży przemysłowej. Kierował również jako Redaktor Naczelny takimi tyłami jak: Magazyn Przemysłowy, Benchmark Business, e-Sport, Fortniter. Obecnie związany jest z magazynem SUR – Służby Utrzymania Ruchu wydawanym przez Forum Media Polska. Dzięki swojej rozległej, multi-dyscyplinarnej wiedzy płynnie łączy zagadnienia związane z rozwojem technologii IT z systemami przemysłowymi, takimi jak Przemysłowy Internet Rzeczy, Przemysł 4.0 czy systemy sztucznej inteligencji w przemyśle.

Marta Urbaniak

Marketing & Business Development Specialist
TECHNOLOGY INNOVATION DATA KNOWLEDGE

Marta Urbaniak

Marketing & Business Development Specialist
TECHNOLOGY INNOVATION DATA KNOWLEDGE

Na co dzień holistycznie łączy dziedziny marketingu i sprzedaży. Wspiera klientów w identyfikacji ich potrzeb i w doborze rozwiązań z wachlarza możliwości zaawansowanej analityki.

dr Marta Szymborska

Menedżerka ds. Komunikacji, PR i ESG
Poznański Park Naukowo-Technologiczny

dr Marta Szymborska

Menedżerka ds. Komunikacji, PR i ESG
Poznański Park Naukowo-Technologiczny

Absolwentka filologii polskiej (studia magisterskie i doktoranckie) oraz europejskiej komunikacji społecznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła podyplomowe studium PR oraz Akademię Menedżerów CSR. Przez 11 lat zarządzała w Grupie Raben działaniami komunikacyjnymi i CSR w 11 krajach Europy, pracując w centrali na Europę firmy. Odpowiadała za stworzenie, wdrożenie i realizację strategii PR, CSR i zaangażowania społecznego. Od 2017 roku jest odpowiedzialna za działania komunikacyjne i CSR w organizacji GS1, która swoje oddziały posiada w 116 krajach na świecie. Kiedyś kreowała działania na Europę, dziś realizuje światową strategię. Prowadzi zajęcia z zakresu CSR na studiach EMBA. Autorka ponad 200 publikacji na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz pracy doktorskiej na temat wpływu strategii ESG na wizerunek marki.

Michał Błaszczak

Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe

Michał Błaszczak

Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe

Lider zespołu tworzącego prototypy urządzeń i aplikacji w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym, w dziale Technologii Internetu Rzeczy. Zaangażowany w projekty z zakresu rozwoju oprogramowania, prototypowania urządzeń oraz utrzymania infrastruktury technicznej takie jak: Datamite, EUhubs4Data, DIH4CPS, AI4EOSC, wsparcie pilotów biznesowych w projekcie EOSC Future EOSC DIH. Brał udział w projektach zwiększania efektywnością pracy poprzez cyfryzację w projektach ICOS oraz Illumineation. Dział Technologii Internetu Rzeczy PCSS realizuje projekty łączące i wspierające naukę i przemysł jest także zaangażowany w działalność DIHów paneuropejskich.

dr inż. Michał Grabia

Dyrektor Centrum Logistyki i Nowoczesnych Technologii
Łukasiewicz Poznański Instytut Technologiczny

dr inż. Michał Grabia

Dyrektor Centrum Logistyki i Nowoczesnych Technologii
Łukasiewicz Poznański Instytut Technologiczny

Współzałożyciel i CEO start-up’u Vayasens Sp. z o.o. Pracownik badawczy i wykładowca akademicki. Autor wielu publikacji naukowych i patentów oraz członek międzynarodowych organizacji zajmujących się rozwojem nowych standardów i technologii AIDC, w tym w zakresie IoT. Twórca szeregu różnych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych dla wielu przedsiębiorstw, w tym dużych i bardzo dużych organizacji takich jak Poczta Polska, JMP, Leroy Merlin, Enea itp. Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Poznańskiej, Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz studiów Executive MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Nottingham Trent University w Wielkiej Brytanii.

Michał Nowakowski

Instytut Badań Edukacyjnych

Michał Nowakowski

Instytut Badań Edukacyjnych

Lider projektu „Wsparcie rozwoju ZSK w szczególności na poziomie regionalnym poprzez wdrażanie rozwiązań i inicjatyw skierowanych do użytkowników końcowych systemu” – ZSK 4. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim, studiował na Universidad da Coruna (Hiszpania). Specjalizuje się w rozwoju kompetencji w miejscu pracy i wykorzystaniu nowych technologii w edukacji. Obecnie rozwija pierwszy polski system do wydawania odznak cyfrowych w standardzie Open Badges. Pracował jako menadżer i ekspert w wielu projektach krajowych i międzynarodowych. Członek Rady Programowej Fundacji Forum Inteligentnego Rozwoju oraz Zespołu ds. mikropoświadczeń w obszarze szkolnictwa wyższego Ministra Edukacji i Nauki. Od 10 lat prowadzi szkolenia nt. motywacji w miejscu pracy. Mówi biegle po hiszpańsku. Prywatnie interesuje się

Michał Spiczak-Brzeziński

Dyrektor Działu Dotacji
SENSE consulting

Michał Spiczak-Brzeziński

Dyrektor Działu Dotacji
SENSE consulting

Przedsiębiorca, menedżer, ekspert funduszy europejskich oraz zewnętrznych źródeł finansowania. Od 15 lat doradza przedsiębiorstwom oraz instytucjom w skutecznym pozyskiwaniu środków na rozwój. Tworzy projekty badawczo-rozwojowe, inwestycyjne na infrastrukturę, digitalizację, poprawę efektywności energetycznej oraz dostępność.  Pozyskał dotacje dla projektów o wartości przekraczającej miliard złotych.

Michał Zwyrtek

ekspert w fundacji Nanonet
dyrektor finansowy w APA Group, partner w kancelarii Zwyrtek & Wspólnicy

Michał Zwyrtek

ekspert w fundacji Nanonet
dyrektor finansowy w APA Group, partner w kancelarii Zwyrtek & Wspólnicy

Doradca podatkowy, agent celny, współzałożyciel i partner zarządzający kancelarią Zwyrtek & Wspólnicy. Od ponad 19 lat doradza i wspiera polski i międzynarodowy biznes. Pracuje głównie z zarządami, średnią i wyższą kadrą zarządzającą, C-level executive, przedsiębiorcami i przedstawicielami samorządów oraz z właścicieli polskich firm prywatnych i rodzinnych. Pomaga ludziom i organizacjom w osiąganiu zaplanowanych celów poprzez dostarczanie kompetencji w obszarach biznesowych, podatkowych, prawnych i finansowych. Jego zainteresowania naukowe i biznesowe obejmują filozofie lean i kaizen oraz Industry 4.0. Od września 2022 roku pełni funkcję dyrektora finansowego (CFO) w APA Group – jednej z największych polskich firm z branży inteligentnej automatyki przemysłowej i budynkowej, a także w ZOF-STAL - jednym z największych dystrybutorów wyrobów stalowych w Polsce południowej. Od września 2021 roku jest członkiem Zarządu Okręgowej Izby Przemysłowo-Handlowej w Tychach. Jest również współzałożycielem i przewodniczącym prezydium Śląskiej Loży Biznesu – Think Tanku stworzonego przez grupę doświadczonych menedżerów i przedsiębiorców z województwa śląskiego.

dr hab. inż. Mikołaj Morzy

Vice Dean for Science
Politechnika Poznańska

dr hab. inż. Mikołaj Morzy

Vice Dean for Science
Politechnika Poznańska

Profesor nadzwyczajny na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej, gdzie pełni funkcję prodziekana ds nauki. Członek Rady Naukowej Instytutu Podstaw Informatyki PAN. Jego zainteresowania naukowe skupiają się wokół problemów uczenia maszynowego, przetwarzania języka naturalnego, oraz analizy i eksploracji sieci złożonych. Bliska jest mu popularyzacja nauki - dwukrotnie prezentował wykłady skupione wokół uczenia maszynowego w trakcie konferencji TEDx w Poznaniu i Bydgoszczy. Jest też jednym z organizatorów cyklicznych spotkań Meetup.ML poświęconych tematyce uczenia maszynowego, gdzie zrzesza ponad 600 entuzjastów ML. Od 2016 r. zajmuje się praktycznym wdrażaniem metod uczenia maszynowego rozwijając modele i algorytmy rozumienia języka mówionego dla amerykańskiej firmy Avaya - światowego lidera rynku systemów dedykowanych do centrów telefonicznej obsługi. W przeszłości pracował na uniwersytetach w Niemczech (Westfalische-Wilhelms Universitaet Muenster) i USA (Loyola University New Orleans).

Monika Mardas-Brzezińska

Prezeska
SENSE consulting

Monika Mardas-Brzezińska

Prezeska
SENSE consulting

Założycielka, Prezeska Zarządu i spiritus movens wszelkich działań realizowanych pod szyldem SENSE. Innowatorka, edukatorka i pasjonatka zmian. Skoncentrowana na przyszłości, trendach i projektowaniu rozwiązań, które na nie odpowiadają. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Studium Akademia Psychologii Przywództwa Jacka Santorskiego w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od 20 lat związana z sektorem usług rozwojowych.

dr Natalia Szóstak

Head of Research & Development
Technology Innovation Data Knowledge

dr Natalia Szóstak

Head of Research & Development
Technology Innovation Data Knowledge

Doktor nauk technicznych w dyscyplinie Informatyka, Head of R&D w TIDK, Chief Science Officer w AI4.BIO. Zaangażowana w realizację projektów z obszarów Data Science, ML oraz AI. Od strony naukowej zajmuje się analizą danych biologicznych przy użyciu metod obliczeniowych. Związana naukowo z Instytutem Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk, wcześniej z Politechniką Poznańską. Autorka publikacji w światowej rangi czasopismach naukowych, doświadczona prelegentka. Doskonaliła swoje metody i narzędzia we współpracy międzynarodowej, z Uniwersytetem Mediolańskim oraz Uniwersytetem Luksemburskim. Uhonorowana kilkoma nagrodami i stypendiami, m.in w programie START 2019, gdzie znalazła się w  gronie 100 najwybitniejszych młodych naukowców wyłonionych przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

Paweł Rutecki

Członek Zarządu
Gränges Konin S.A.

Paweł Rutecki

Członek Zarządu
Gränges Konin S.A.

Ukończył studia magisterskie na kierunku Metalurgia – specjalizacja przeróbka plastyczna 
w krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej. W 2022 roku uzyskał stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria materiałowa.
W 2003 roku dołączył do Gränges Konin S.A. (wcześniej Impexmetal S.A. oraz Huta Aluminium Konin), gdzie pracował jako specjalista ds. technologii.
Od tego czasu pełnił szereg funkcji, w tym inżyniera ds. badań i rozwoju, menedżera APQP
i menedżera projektów inwestycyjnych. W 2015 roku został powołany na stanowisko Dyrektora Rozwoju i Inwestycji. Od grudnia 2020 pełni również funkcję członka Zarządu Gränges Konin S.A. Jest odpowiedzialny za innowacje produktowe i rozwój technologii. Realizuje strategię rozwoju Spółki oraz odpowiada za projekt zrównoważonego rozwoju i dekarbonizacji w grupie Gränges. 
Od 2005 roku pracuje również jako nauczyciel akademicki w Akademii Nauk Stosowanych
w Koninie. Odpowiada za wykłady i praktyczne zajęcia laboratoryjne z technicznych przedmiotów na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Technicznych.

Piotr Garbela

Sales Manager
Etteplan Poland

Piotr Garbela

Sales Manager
Etteplan Poland

Ekspert, który toruje drogę do digitalizacji. Od ponad 10 lat pomaga firmom przejść przez proces usprawniania i podnoszenia efektywności w przemyśle. Pracował w tym zakresie z wieloma branżami, w tym z branżą górniczą, kolejową, autobusową czy przemysłową. Stawia na transparentność oraz multizespołowe podejście do każdego projektu. Jego motto to: W grupie siła!  

Piotr Kryjom

Zastępca Dyrektora Działu Zarządzania Wiedzą
Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości

Piotr Kryjom

Zastępca Dyrektora Działu Zarządzania Wiedzą
Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości

Ekspert z zakresu funduszy Unii Europejskiej i programów wsparcia przedsiębiorczości Ministerstwa Rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Mazowieckiej Jednostki Projektów Unijnych. Od ponad 15 lat zawodowo związany z sektorem publicznym, wieloletni pracownik urzędów centralnych oraz agencji rządowych odpowiadających za wydatkowanie środków UE, w których zajmował się przygotowaniem warunków udzielania wsparcia przedsiębiorcom. Ekspert zarówno największych renomowanych firm doradczych jak i firm z sektora MŚP. Opracował dla nich kilkadziesiąt planów strategii rozwoju dotyczących m.in eksportu polskich towarów i usług czy specjalnych stref ekonomicznych. Dysponuje rozległym doświadczeniem i wiedzą z zakresu wsparcia przedsiębiorstw, funduszy seed capital, funduszy pożyczkowych i poręczeniowych, prac B+R przedsiębiorstw oraz internacjonalizacji. Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Instytutu Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował na kierunku Business and Administration na Uniwersytecie w Tampere w Finlandii.

Piotr Orlik

Dealer Account Manager & End User Promotor
Siemens Sp. z o.o.

Piotr Orlik

Dealer Account Manager & End User Promotor
Siemens Sp. z o.o.

Absolwent Politechniki Wrocławskiej na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn, a także absolwent studiów podyplomowych na kierunku Automatyka na Politechnice Warszawskiej. Nieprzerwanie z przemysłem maszynowym związany jest od około 10 lat zbierając swoje doświadczenie w różnych segmentach rynku : oil&gas, automotive, mold&die, military, general machining. Początkowo w Polsce jako operator i technolog CNC, z kolei za granicą jako inżynier ds. wdrożeń i automatyzacji, a następnie jako doradca techniczno-handlowy dla jednej z firm narzędziowych w Polsce. Aktualnie zajmujący się opieką dystrybutorów obrabiarek CNC ze sterowaniem SINUMERIK, w tym także koordynacją działań rynkowych w kraju i za granicą w tym zakresie.

Rafał Kaczmarek

Wiceprezes Zarządu
Elektrorecykling S.A.

Rafał Kaczmarek

Wiceprezes Zarządu
Elektrorecykling S.A.

Z zawodu ekonomista, od 10 lat w branży odpadów i recyklingu. Wiceprezes Elektrorecykling S.A. - zakładu przetwarzania ZSEE. Członek zarządu Elektrorecykling Polska Sp. z o.o. – zakładu recyklingu tworzyw sztucznych.

Robert Matkowski

Regionalny Kierownik Sprzedaży
Ambasador Hydro ds. Zrównoważonego Rozwoju

Robert Matkowski

Regionalny Kierownik Sprzedaży
Ambasador Hydro ds. Zrównoważonego Rozwoju

Pracuje w Hydro 22 lata. Dąży do promowania produktów i usług, które są ekologiczne i społecznie odpowiedzialne. Pracuje również nad edukacją i świadomością klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju biznesu i wyboru eko – produktów

prof. dr hab. inż. Sebastian Mróz

Kierownik ds. rozwoju
Wydział Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów, Politechnika Częstochowska

prof. dr hab. inż. Sebastian Mróz

Kierownik ds. rozwoju
Wydział Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów, Politechnika Częstochowska

Odbył studia wyższe w latach 1993-1998 na Wydziale Metalurgii i Inżynierii Materiałowej Politechniki Częstochowskiej i uzyskał stopień magistra inżyniera na kierunku metalurgia w specjalności przeróbka plastyczna metali. Stopień doktora nauk technicznych w dyscyplinie metalurgia uzyskał w roku 2002, a stopień doktora habilitowanego w roku 2008. Tytuł profesora nauk technicznych uzyskał w roku 2016. Od 1998 roku do chwili obecnej prof. S. Mróz zatrudniony jest na Wydziale Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów Politechniki Częstochowskiej.
Dorobek naukowy prof. Sebastiana Mroza udokumentowany publikacjami w formie monografii oraz artykułów w czasopismach naukowych i naukowo – technicznych, a także w materiałach konferencyjnych koncentruje się na problematyce dotyczącej modelowania numerycznego i technologii procesów plastycznego kształtowania metali. Uczestniczył jako kierownik lub wykonawca w realizacji ponad 70 projektów i prac badawczych zleconych z przemysłu. Wyniki projektów i prac badawczych zleconych wdrożono w kilkudziesięciu zakładach produkcyjnych.

Stefan Życzkowski

Rada Fundacji PPP
Prezes spółki ASTOR

Stefan Życzkowski

Rada Fundacji PPP
Prezes spółki ASTOR

Założyciel, współwłaściciel, wieloletni prezes ASTOR, obecnie w funkcji przewodniczącego rady strategicznej spółki ASTOR. Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej. Jego specjalność to komputerowe sterowanie i projektowanie obrabiarek i robotów. Odbywał praktykę w dziale części zamiennych producenta silników Sulzer w Szwajcarii. Pracując podczas studiów w firmie komputerowej, poznał praktycznie zagadnienia związane z budową i oprogramowaniem komputerów osobistych. Od 1981 r. zajmował się programowaniem oraz tworzeniem interfejsów i gier komputerowych (niektóre z nich udało się z sukcesem sprzedać na rynku). Przewodniczył Radzie Uczelni Politechniki Krakowskiej pierwszej kadencji w latach 2019-2020. Jest członkiem Rady Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości, Komitetu Automatyki i Robotyki Polskiej Akademii Nauk oraz Business Centre Club. Od października 2020 działa jako Przewodniczący Rady Nadzorczej w Związku Pracodawców Forum Automatyki i Robotyki Polskiej. Wierzy, że ludzie są najlepszym kapitałem. W każdym podejmowanym przez siebie działaniu, kieruje się zasadami współdziałania i budowania długotrwałych relacji opartych na wzajemnym szacunku i zaufaniu: #chodzioludzi. To w oczywisty sposób przekłada się na sposób funkcjonowania całej firmy. Stworzona przez Stefana Życzkowskiego firma jest dostawcą nowoczesnych technologii z zakresu automatyzacji, robotyzacji oprogramowania przemysłowego i intralogistyki. Obecnie zaangażowany w propagowanie idei Przemysłu 4.0 w Polsce.

Tomasz Haiduk

Prezes Zarządu
Forum Automatyki i Robotyki Polskiej

Tomasz Haiduk

Prezes Zarządu
Forum Automatyki i Robotyki Polskiej

Ekspert w dziedzinie zastosowania automatyki w przemyśle, nowoczesnej robotyki, tematyki Industry 4.0 i Internetu Rzeczy. Od początku kariery zawodowej związany z sektorem przemysłowym, szczególnie z zastosowaniami automatyki i techniki napędowej w nowoczesnych liniach produkcyjnych i wytwórczych. Przez wiele lat związany z firmą Siemens, gdzie jako Członek Zarządu i Dyrektor Sektora Industry odpowiadał za rozwój sprzedaży w takich obszarach jak przemysł samochodowy, chemia, przemysł maszynowy, spożywczy, branża wydobywcza oraz bezpieczeństwo maszyn i linii technologicznych. Jest współzałożycielem i prezesem Forum Automatyki i Robotyki Polskiej oraz prezesem Instytutu Industry 4.0. Szczególnym obszarem zainteresowania jest przygotowanie polskiego i międzynarodowego przemysłu do czwartej rewolucji przemysłowej. Uczestniczył w pracach Zespołu ds. Transformacji Przemysłowej przy Ministerstwie Rozwoju. Absolwent Politechniki Warszawskiej, Instytutu Automatyki Przemysłowej, Wydziału Mechaniki Precyzyjnej, a także Akademii im. Leona Koźmińskiego, gdzie ukończył studia MBA. Doktorant SGH w Kolegium Zarządzania i Finansów oraz Społecznej Akademii Nauk w Łodzi.

Tomasz Klekowski

Członek Rady
Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości

Tomasz Klekowski

Członek Rady
Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości

Doradca w zakresie cyfrowej transformacji gospodarki i społeczeństwa. Jest twórcą studiów Biznes.AI prowadzonych na Akademii Leona Koźmińskiego.
Działa na rzecz gospodarki będąc Członkiem Rady Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości wspiera Konfederację Lewiatan, Sektorową Radę ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo, Sektorową Radę ds. Kompetencji Informatyka, jest Ambasadorem i Członkiem Kolegium projektu PoLAND of IT Masters. Uczestniczy w pracach GRAI (Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji) jako lider jednej z podgrup.
Współpracuje z think tankami w Polsce i zagranicą, jest jednym z założycieli Intelligent Leadership Hub, współpracuje z Think-Tank.pl
Został wyróżniony przez Polskie Towarzystwo Informatyczne, jako jedna z osób o największym wpływie na rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce.
Autor raportów i artykułów, wykładowca i prelegent. Wspiera startupy i fundusze VC
Odpowiadał za rozwój rynku Data Center i Internetu Rzeczy w regionie EMEA w firmie Intel, kierując pracami zespołów zajmujących się miedzy innymi: sztuczną inteligencją, analityką danych, chmurą oraz cyberbezpieczeństwem. Kierował organizacją Intela w Europie Środkowo-Wschodniej.
Jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej oraz INSEAD.

Tomasz Kwapis

Dyrektor IT, Kierownik Badań i Rozwoju
Zakłady Mechaniczne Kazimieruk

Tomasz Kwapis

Dyrektor IT, Kierownik Badań i Rozwoju
Zakłady Mechaniczne Kazimieruk

Absolwent Politechniki Poznańskiej na wydziale informatyki spec. Informatyka w procesach biznesowych. Twórca oprogramowania do zarządzania firmą produkcyjną oraz nadzoru nad procesami produkcyjnymi. Od 2000 związany z firmą produkcyjną Zakłady Mechaniczne Kazimieruk w Poznaniu gdzie rozwija i tworzy nowe rozwiązania w dziedzinie oprogramowania, automatyzacji procesów produkcyjnych. W pracy zawodowej ponad 18 lat doświadczenia w dziedzinie tworzenia oprogramowania, systemów bazodanowych. Specjalista w dziedzinie robotów przemysłowych oraz systemów wbudowanych. Obecnie na stanowisku Dyrektora IT oraz Kierownika Badań i Rozwoju. Od 4 lat związany z Nardin Medicals gdzie rozwija oprogramowanie związane z metodą uwierzytelniania danych audiowizualnych. Od 2021 odpowiedzialny za badania i rozwój w ZMK Automation.

Tomasz Mackiewicz

kierownik CBiRNT
Centrum Badań i Rozwoju Nowoczesnych Technologii

Tomasz Mackiewicz

kierownik CBiRNT
Centrum Badań i Rozwoju Nowoczesnych Technologii

Absolwent kierunku mechanika i budowa maszyn, (specjalność projektowanie i modelowanie komputerowe) na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Przełomowym rokiem w karierze zawodowej był 2014, kiedy ekspert dołączył do działu personalnego poznańskiego Volkswagena z zadaniem budowy centrum szkoleniowego. Solidne techniczne wykształcenie, znajomość zarówno produkcji, jak i procesu zakupowego zaowocowały budową i uruchomieniem jednego z najnowocześniejszych centrów szkoleniowych w ramach struktur Volkswagen Poznań. Pracując przy powstawaniu centrum szkoleniowego równolegle Tomasz Mackiewicz wspierał rozwój nowo powstałej fabryki Volkswagena w pod wrzesińskich Białężycach, gdzie odpowiadał za rozwijanie technicznych kompetencji pracowników produkcji. W grudniu 2018 roku objął stanowisko kierownika Centrum Badań i Rozwoju Nowoczesnych Technologii – nowej placówki oświatowej, której organem prowadzącym jest powiat wrzesiński. Od września 2022 pełni funkcję dyrektora w Powiatowym Centrum Edukacji Zawodowej we Wrześni. Od października 2020 pełni funkcję członka rady w Wielkopolskiej Regionalnej Radzie Przemysłu Przyszłości. Jest członkiem grupy eksperckiej dotyczącej komponentu gospodarki w ramach prac nad aktualizacją Krajowej Polityki Miejskiej. Od kwietnia 2021 jest członkiem grupy roboczej ds. sztucznej inteligencji w Ministerstwie Cyfryzacji, gdzie działa w podgrupie ds. umiejętności cyfrowych. Jest również ekspertem ds. opracowania Koncepcji Rozwoju Kraju do 2050 roku (KRK2050) w Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Tomasz Sokołowski

Consultant
MPM Productivity Management

Tomasz Sokołowski

Consultant
MPM Productivity Management

Przez wiele lat kierował łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwach z różnych branży. Poznał procesy zarządzania łańcuchem dostaw przy produkcji detergentów i kosmetyków w Unileverze. Budował od podstaw Dział Zaopatrzenia i Logistyki w Wrigley’u. Pracując w Kompanii Piwowarskiej planował produkcję i dystrybucję piwa, oraz kupował komponenty dla całej Grupy SABMiller w Europie. Kierował planowaniem, zakupami, magazynowaniem i fizyczną dystrybucją leków w US Pharmacia. Kupował komponenty do produkcji siedzeń autobusowych i kolejowych w firmie KIEL. Był Szefem Zakupów na Europę w Firestone. Wie jak ważny jest dla Firmy stabilny dalekosiężny plan – wdrażał proces S&OP w trzech Firmach i dzięki temu udało się uniknąć sytuacji, żeby generalnie zabrakło zapasów lub mocy produkcyjnych. Zna zasady pracy w międzynarodowych korporacjach – uczestniczył w wielu projektach budujących transgraniczne łańcuchy dostaw i poznał zasady pracy w takich przedsięwzięciach. Rozumie istotę dobrej Strategii Zakupowej – wdrożył m.in. innowacyjny sposób kupowania „commodity” wartego ok 200 milionów € rocznie, dzięki czemu firma oszczędzała ok 7 milionów € rocznie. Doświadczenie zawodowe jako konsultant: Od pięciu lat prowadzi szkolenia oraz warsztaty w zakresie planowania nadrzędnego S&OP (Sales & Operations Planning), MPS (Master Production Schedule) oraz MRP (Materials Requirement Planning). Prowadził diagnozy zintegrowanego planowania według metodologii MPM. Zrealizował z powodzeniem wiele szkoleń otwartych (dostępnych dla uczestników z różnych Firm), jak i zamkniętych – dedykowanych m.in. dla takich firm jak: Borg Warner, Polpharma, Synthos, Dassault, Albea, Plastic Omnium. Występował też na wielu Konferencjach branżowych.

Wojciech Kroma

Dyrektor
Anzena Bezpieczeństwo IT/OT

Wojciech Kroma

Dyrektor
Anzena Bezpieczeństwo IT/OT

Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu projektami i zespołami inżynierów w dziedzinie informatyki i automatyki przemysłowej dla gałęzi przemysłu ciężkiego oraz produkcyjnego. Wykształcenie w obszarze automatyki i informatyki przemysłowej oraz project managementu z sukcesem wykorzystuje w Anzenie, gdzie jest odpowiedzialny za realizację wizji cyberbezpiecznego przemysłu. Jest wyznawcą dobrych praktyk PMI w realizacji złożonych projektów.

Zbigniew Sobkiewicz

Consulting Director
MPM Productivity Management

Zbigniew Sobkiewicz

Consulting Director
MPM Productivity Management

Odpowiada za działalność konsultacyjno-szkoleniową firmy MPM Productivity Management, przeprowadzanie audytów, diagnozowanie potrzeb doradczych i szkoleniowych, prowadzenie warsztatów zamkniętych i szkoleń otwartych, w tym zgodnych ze standardem APICS. Z MPM Productivity Management związany od 2001 roku, odpowiedzialny za szkolenia otwarte CPIM, szkolenia Incompany, projekty zamknięte, analizy oraz konsultacje z zakresu Zarządzania Łańcuchem Dostaw (SCM), Planowania Potrzeb Materiałowych (MRP), Planowania Sprzedaży i Operacji (S&OP). Od 2004 roku pełni funkcję Dyrektora Konsultingu. Od ponad 25 lat zaangażowany w działalność konsultingową. Doświadczenie biznesowe na stanowiskach menedżerskich zdobywał zarówno w dużych spółkach krajowych – IFS Poland, jak i zagranicznych – Belvar na Białorusi. Specjalizuje się w doradztwie z zakresu zarządzania produkcją, logistyką i zapasami oraz wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie. Ekspert w zakresie systemów ERP (m.in. Exact, IFS, Baan). Pierwszy Polak, a dziewiąty Europejczyk, który otrzymał stopień mistrza w hierarchii instruktorów Certyfikacji w Zarządzaniu Produkcją i Zapasami (CPIM) amerykańskiego stowarzyszenia APICS. CPIM Master Instructor to najwyższy stopień jaki można było zdobyć będąc trenerem - członkiem APICS. Licencjonowany trener TFC - The Fresh Connection – zaawansowanego symulatora łańcucha dostaw (innowacyjna symulacja ‘web-based business’ angażująca uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem). Pracował jako konsultant dla ponad paruset firm polskich i międzynarodowych m.in. takich firm jak: Barlinek (także Ukraina), Dell Products (Polska), FlexLink (Szwecja i USA), GlaxoSmithKline, Hulanicki Bednarek - HB Energia, Logstor Polska, Mondi Świecie, Newag, Nowa Szkoła, PKN Orlen, SPX Flow Technology Poland, Valeo, Volvo Polska i innych.