Warsztaty
Warsztaty INDUSTRY NEXT to praktyczne prezentacje i możliwości wykorzystania najnowszych technologii w przedsiębiorstwach z branży przemysłowej. Program warsztatów powstaje przy wsparciu strategicznych partnerów: Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego oraz Poznańskiego Centrum Superkomputerowo – Sieciowego. Ostatnia edycja Warsztatów INDUSTRY NEXT odbyła się 1 czerwca 2022 r. Kolejna zaplanowana jest w 2023 roku.
>>ZOBACZ NAGRANIA WARSZTATÓW 2022
WARSZTATY INDUSTRY NEXT
1 CZERWCA 2022
Międzynarodowe Targi Poznańskie - Scena Industry Next
Podczas ostatniej edycji eksperci zaprezentowali narzędzia i przykłady wdrożeń „cyfrowych bliźniaków” w branży automotive i produkcji maszyn. Uczestnicy mieli okazję poszerzyć wiedzę i kompetencje oraz poznać praktyczne rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji, Internetu rzeczy i technologii wspierających digitalizację przemysłu wraz z możliwościami dofinansowania transformacji cyfrowej.

>>ZOBACZ NAGRANIA Z OSTATNIEJ EDYCJI WARSZTATÓW
AGENDA
WARSZTATÓW INDUSTRY NEXT 2022
EDIH HPC4Poland - DIGITAL TRANSFORMATION OF INDUSTRY- DATAWEEK 2022
Agata Materna, Digital Innovation Hub Manager, Poznański Park Naukowo-Technologiczny (PPNT)
Posiada ponad 4-letnie doświadczenie konsultacyjne i operacyjne w projektach z zakresu inteligentnego i zrównoważonego rozwoju w Polsce i Danii. Ukończyła studia w zakresie zrównoważonego rozwoju miast i ochrony środowiska. W PPNT pracuje bezpośrednio z małymi i średnimi przedsiębiorstwami, umożliwiając im rozwój.

Roman Niedzielski, Kierownik Zespołu Skalowania Biznesu i Inwestycji Kapitałowych, Poznański Park Naukowo-Technologiczny (PPNT)
Odpowiada za realizację procesów inwestycyjnych w przedsięwzięcia technologiczne z branży chemicznej, biotechnologicznej i ICT oraz nadzór nad spółkami portfelowymi, realizację projektów związanych z komercjalizacją nowych technologii, wycenę technologii i spółek, transformację cyfrową przedsiębiorstw i rozwój innowacyjnego biznesu. Jest doświadczonym trenerem w zakresie modeli biznesowych, biznesplanów oraz pitchingu. Z ramienia Fundacji UAM pełni funkcję członka Rady Nadzorczej w spółkach IC Solutions i KPMP Solutions.

Marek Bernolak, Specjalista ds. Internetu rzeczy (IoT), Apollogic
Łączy pasję do technologii z głębokim zrozumieniem potrzeb biznesowych nowoczesnych firm. Zdobywał doświadczenie przez ponad 15 lat pracy z największymi przedsiębiorstwami z branży ICT. Od początku 2020 roku jego obszarem specjalizacji jest Internet Rzeczy, Przemysł 4.0 i Transformacja Cyfrowa. Marek buduje długotrwałe relacje z klientami z całego świata. Koncentruje się na biznesowych aspektach wykorzystania innowacyjnych rozwiązań. Edukuje firmy, w jaki sposób technologia automatyzuje czasochłonne procesy, upraszcza codzienne czynności i sprawia, że środowisko pracy jest wygodniejsze. Marek brał czynny udział w inicjatywie Digital Innovation Hub. Aranżował wiele wdrożeń testowych, pokazów i spotkań z beneficjentami.

Jakub Bzdęga, AI / Data Engineer, Apollogic
Od ponad 5 lat tworzy rozwiązania sztucznej inteligencji w obszarach przetwarzania tekstu i danych sensorycznych pochodzących z urządzeń IoT. Implementuje rozwiązania w środowiskach Big Data, będących w stanie efektywnie procesować dziesiątki gigabajtów nowych danych dziennie. Projektuje i wdraża procesy przetwarzania danych oparte o rozwiązania chmurowe (AWS, Azure) oraz ich raportowania - od pojedynczej, surowej informacji po kompleksowy dashboard podsumowujący pracę setek urządzeń.

Piotr Nędzewicz, Kierownik Działu Komercjalizacji, Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny
Odpowiada za zarządzanie ochroną własności intelektualnej oraz komercjalizację nowych technologii. Karierę zaczynał w 2007 roku w międzynarodowej firmie audytorsko-doradczej Grant Thornton. W latach 2011 - 2022 związany był z Poznańskim Parkiem Naukowo-Technologicznym. Początkowo, jako konsultant ds. transferu technologii oraz specjalista ds. innowacji, wspierał przedsiębiorstwa w rozwoju biznesu opartego na nowych technologiach. W latach 2016 – 2017, jako menedżer inwestycyjny Funduszu Kapitałowego PPNT oraz członek rad nadzorczych spółek portfelowych, odpowiadał za inwestycje w nowe przedsięwzięcia technologiczne. W latach 2018-2022 kierował Działem Komercjalizacji i Rozwoju Biznesu PPNT. W ostatnich latach kierował również projektem standaryzacji usług poznańskiego Hubu Innowacji Cyfrowych DIH4Future, finansowanym ze środków Ministerstwa Rozwoju i Technologii, realizowanym w konsorcjum czterech podmiotów. Od marca 2022 r. kieruje Działem Komercjalizacji w Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym. Jest ekspertem Komisji Europejskiej. Wykłada też w Szkole Doktorskiej Politechniki Poznańskiej oraz na Studiach MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Tomasz Markowski, Kierownik Laboratorium Technologii Identyfikacyjnych, Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, członek Zarządu VAYASENS Sp. z o.o.
Pracownik naukowy, współautor publikacji oraz patentów z zakresu technologii automatycznej identyfikacji. Konsultant, kierownik i wykonawca szeregu projektów badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych z obszaru RFID i innych technik AIDC oraz sieci sensorycznych i IoT. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Elektronika i Telekomunikacja.

Piotr Nowak, Project manager, Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny
Po ukończeniu studiów magisterskich oraz MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (oraz w ESCP/EAP European School of Management w Berlinie) pracował w takich firmach jak Bosch Siemens Hausgerate, Schering AG oraz Jeronimo Martins & Bookers. Po odbyciu stażu na Uniwersytecie Stanforda w ramach Programu TOP 500 Innovators w 2012 roku uzyskał dyplom w zakresie „Science management and commercialization”. Od tego czasu pełni także rolę facylitatora zespołów projektowych wykorzystujących kreatywne techniki pracy grupowej nawiązujące do metodyk design thinking oraz service design. Jest doktorem nauk ekonomicznych. Pracuje w Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym gdzie zajmuje się inspirowaniem i komercjalizacją innowacyjnych rozwiązań oraz inicjowaniem i zarządzaniem projektami rozwojowymi w tym projektem e-Pack mającym na celu zaprojektowanie innowacyjnego inteligentnego opakowania zwrotnego wielokrotnego użytku .

Joanna Redmer, GS1 Polska
Absolwentka Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu na wydziale Ekonomii. Od roku 2002 zatrudniona w Instytucie Logistyki i Magazynowania (obecnie Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytucie Logistyki i Magazynowania – Ł-ILIM). Od 2017 koordynatorka współpracy z GS1 Polska, a od 2019 pełnomocniczka Dyrektora Instytutu oraz liderka do spraw współpracy z GS1 Polska. Koordynuje działania w projektach B+R, usługowych (szkolenia, weryfikacja kodów), informatycznych i marketingowych. Od 2003 roku zajmuje się wdrażaniem standardów GS1, szczególnie w zakresie projektów wdrożeniowych etykiety logistycznej w łańcuchach dostaw dla sieci handlowych wraz z koordynacją wdrożeń u dostawców, a także komunikatów awizo dostawy (DESADV). Brała udział w pracach na rzecz wdrażania standardów GS1 w Siłach Zbrojnych RP we współpracy z Inspektoratem Wsparcia Sił Zbrojnych.

Jan Błażejewski, Key Account Manager w IC Solutions
Od 5 lat pomaga wprowadzać system cyfrowego obiegu dokumentów w medycynie, branży finansowej i energetycznej. Propagator nowoczesnych rozwiązań w życiu codziennym i pracy. Realizuje projekty nastawione na zmianę całych procesów workflow w dużych organizacjach.
